Onze stafafdelingen zoals HR, Finance, Marketing, Projectleiding, Facilitair en Management zorgen voor een goede ondersteuning van onze technische medewerkers, zodat alle medewerkers hun werk kunnen doen met een lach op het gezicht.
Met het team dat op kantoor werkt, zorgen we voor een goed draaiende organisatie. De receptie zorgt voor een warm ontvangst en helpt men de weg te wijzen binnen ons pand. De afdeling facilitair zorgt er voor dat onze medewerkers er warmpjes bij zitten, zowel binnen het pand als in hun functie. De accountmanagers, de marketing en de projectleiders van Stolze zorgen voor de juiste contacten met de klanten.
Op onze website zijn er momenteel verschillende interessante vacatures beschikbaar op kantoor. Hier is een overzicht van de recente vacatures:
Manager technish beheer
Na meer dan 28 jaar heb ik het nog altijd enorm naar mijn zin bij Stolze. Als ik terug kijk op die jaren en hoe ik in de managersfunctie ben gerold, heb ik dat nooit heel erg bewust voor mij gezien toen ik jonger was. Op mijn 16e begon ik met mijn vakantiebaantje bij Stolze en later kwam ik in vaste dienst. Direct na het behalen van de MTS was ik totaal nog niet vakvolwassen, maar werd ik door Stolze in het diepe gegooid. Ruim driekwart jaar ben ik met zweet in m’n handen naar klanten gereden, omdat ik eigenlijk geen idee had of ik de storing wel zou kunnen oplossen. Van deze tijd heb ik enorm veel geleerd.
Na 7 jaar in de buitendienst gelopen te hebben, ging Teun Stolze het rustiger aan doen en werd ik gevraagd als service coördinator. Eén van de uitdagingen daarin was het steeds verbeteren van het werk door automatisering. Het doel was om het werk zo veel mogelijk leuk en werkbaar te maken voor iedereen. Dat betekende voor monteurs minder administratie en voor collega’s op kantoor effectiever werken. Ik had echt mijn eigen afdeling en werd vrij gelaten om te doen waarvan ik dacht wat goed was voor Stolze. Er was, en is nog steeds, altijd ruimte voor goede ideeën.
Nu, als manager, is mijn grootste uitdaging ervoor te zorgen dat iedereen op zijn of haar plek zit. Ik wil mensen laten stralen in hun werk en laten doen waar ze goed in zijn. Omdat we als Stolze ontzettend gegroeid zijn en we steeds meer collega’s krijgen, is dat niet altijd een makkelijke taak. Als ondersteuning heb ik vorig jaar een HBO middelmanagement gevolgd welke mij als manager meer handvaten geeft. Het komt soms voor dat iemand het niet naar zijn zin heeft in zijn functie en het is mijn taak om er achter te komen wat de reden daarachter is. Samen kunnen we dan kijken of we iets in de functie kunnen aanpassen of dat een andere functie veel beter past bij die persoon. Het geeft mij ontzettend veel voldoening als collega’s stralen in hun werk en goed werk kunnen leveren in hun functie.
Het afgelopen jaar ben ik als manager betrokken geweest bij de vorming van de strategie van Stolze. Het nauw betrokken zijn bij zo’n proces was nieuw voor mij. Na 28 jaar weer in het diepe gegooid worden zorgt voor wat onwennigheid in het begin, maar ik heb mijzelf, en alle andere managers binnen Stolze, beter leren kennen. Ik ben van mening dat we hierdoor een beter Management team hebben gevormd en dat we met deze nieuwe strategie goede stappen naar de toekomst kunnen maken. Het ontzorgen van de klant, is een nieuwe stap die we aan het ontwikkelen zijn. Het opzetten van overeenkomsten voor diensten (onderhoud, technical support, inspecties, data-analyse) is een gave uitdaging.
Stolze is een heel sociaal bedrijf. Als je eenmaal binnen bent en je een beetje kunt aarden, zijn er volop doorgroeimogelijkheden. Iedereen wil je helpen en heeft wat voor je over. We zoeken altijd wel nieuwe mensen, ik zit nu bijna iedere week wel met een sollicitant. Er wordt hard gewerkt bij Stolze, maar er is altijd tijd voor een geintje. Mensen zien te weinig wat er allemaal voor nodig is om een plantje te laten groeien en ik probeer ze daar enthousiast voor te maken. Tuinbouw is de toekomst en met onze visie en strategie voor de komende jaren denk ik dat wij als Stolze een grote rol spelen in deze toekomst.
Accountmanager, adviseur licht en key-accountmanager
Dit zijn René (accountmanager utiliteit), Tom (adviseur licht) en Patrick (key-accountmanager water-, elektra-, en klimaatinstallaties). Zij hebben naast passie voor techniek, nog iets gemeen...Ze hebben bij Stolze gewerkt, zijn elders gaan werken én zijn alle drie weer teruggekeerd in ons mooie kantoor in Maasdijk.
Bij Stolze draait het om meer dan techniek: het gaat om samenwerken, plezier in je werk en trots zijn op wat je samen bereikt. Regelmatig keren oud-medewerkers terug naar het bedrijf – niet voor niets, ze misten blijkbaar iets wat ze ergens anders niet vonden. Tom, Patrick en René vertellen openhartig waarom zij na een periode elders, besloten terug te keren, en wat hen nu weer dagelijks motiveert.
Tom is lichtadviseur en houdt zich dagelijks bezig met het adviseren en optimaliseren van belichtingsplannen voor z'n collega's én onze relaties. Patrick is accountmanager voor kwekers “boven het Noordzeekanaal” en behartigt daarnaast key accounts verspreid over heel Nederland. Hij houdt zich bezig met water, elektra en klimaattechniek. René richt zich als accountmanager Utiliteit voornamelijk op tuincentra en, binnen de tuinbouw, op inrichting van kantoren, laadpalen, batterijen en zonnepanelen".
Samen vertellen zij over hun ervaringen, de sfeer binnen Stolze en wat het werken hier voor hen bijzonder maakt.
Voor Rene had het vertrek vooral te maken met de (te) snelle groei van de organisatie destijds. “Er was te weinig overzicht, en te veel kwam tegelijkertijd op mijn bordje terecht,” vertelt hij. Hoewel hij het bij zijn vorige werkgever naar zijn zin had, miste hij de echte uitdaging. “Ik bleef contact houden met Stolze. Toen ik merkte dat er organisatorisch écht stappen gezet waren, ben ik teruggekomen.”
Ook Tom herkent dat gevoel. Hij werkte bij een energieadviesbureau, maar merkte dat hij iets belangrijks miste. “De dynamiek en collegialiteit van Stolze — dat heb ik nergens anders zo ervaren,” legt hij uit. “Je merkt gewoon dat hier mensen voor elkaar klaarstaan. Dat familiaire gevoel is uniek.”
Patrick werkte in de tussentijd bij een energiebedrijf, maar liep daar vooral tegen het gebrek aan klantcontact aan. “Ik miste het onderweg zijn en het directe contact met klanten,” zegt hij. “Bij Stolze voelde het als thuiskomen. De sfeer, de projecten, de samenwerking — dat miste ik echt.”
Sinds hun terugkeer bij Stolze merken de drie collega’s duidelijke veranderingen binnen de organisatie. Eén van de meest genoemde verbeteringen is de toegenomen structuur en daarmee het overzicht in het werk.
“Er is nu veel meer structuur,” vertelt Tom. “We bespreken bijvoorbeeld op maandag met het verkoopteam welke projecten eraan zitten te komen en dit wordt wekelijks gedeeld met de collega's van de uitvoering. Dat maakt het werk beter behapbaar en zorgt ervoor dat we minder vaak voor “planningsverrassingen” komen te staan. En ja, dan moet je vaker aan de voorkant in gesprek maar dat geeft in ieder geval wel duidelijkheid!”
Ook Patrick merkt dat het werk nu beter te verdelen is. “Vroeger kreeg je vaak te veel tegelijk,” legt hij uit. “We hebben veel meer inzicht nu, en kunnen beter sturen: wat kunnen we aan, wat niet en hoe kunnen we er tijdig voor zorgen dat het wel past? Dat voorkomt teleurstellingen bij klanten en dus ook bij mij!”
Daarnaast is volgens René ook het teamgevoel gegroeid. “We zijn echt meer als team gaan functioneren, zowel op de verkoop alsook samen met de collega's van de uitvoering” zegt hij. “Gaaf om te zien dat de samenwerking hechter is geworden, ondanks dat de organisatie is gegroeid.”
Tom benadrukt hoe sterk de betrokkenheid is binnen het team: iedereen helpt elkaar, ongeacht functie. “Dat zie je bijvoorbeeld bij de monteurs, de projectleiders en de accountmanagers – het is één team.” René vindt vooral de mix van jong en ervaren opvallend. Volgens hem werkt het goed dat je kennis kunt delen en elkaar kunt versterken: “Die combinatie maakt ons sterker.” Patrick merkt dat ook klanten dit voelen: “We denken mee, zijn flexibel en lossen problemen op. Dat is waarom klanten steeds terugkomen.” Op de vraag of dat de typische Westlandse mentaliteit is, reageert Tom resoluut: “Zeker. Niet lullen, maar poetsen. We gaan gewoon aan de slag en regelen het.”
Als het gaat om oud-collega’s die overwegen terug te keren, heeft René een duidelijk advies: “Bel gewoon eens een Stolze-collega op. Je zult merken dat het hier nog steeds draait om samenwerken, uitdaging en plezier in je werk.” Patrick sluit zich daarbij aan en zegt: “Ik ben blij dat ik terug ben. De organisatie is professioneler geworden, maar het familiaire gevoel is gebleven. En dat is goud waard.” Tom voegt toe: “Bij Stolze heb je het gevoel dat je echt iets bijdraagt. Dat is het mooiste wat er is.”