Arjan Menheer

Manager Service

In het diepe gegooid

Na meer dan 28 jaar heb ik het nog altijd enorm naar mijn zin bij Stolze. Als ik terug kijk op die jaren en hoe ik in de managersfunctie ben gerold, heb ik dat nooit heel erg bewust voor mij gezien toen ik jonger was. Op mijn 16e begon ik met mijn vakantiebaantje bij Stolze en later kwam ik in vaste dienst. Direct na het behalen van de MTS was ik totaal nog niet vakvolwassen, maar werd ik door Stolze in het diepe gegooid. Ruim driekwart jaar ben ik met zweet in m’n handen naar klanten gereden, omdat ik eigenlijk geen idee had of ik de storing wel zou kunnen oplossen. Van deze tijd heb ik enorm veel geleerd.

Na 7 jaar in de buitendienst gelopen te hebben, ging Teun Stolze het rustiger aan doen en werd ik gevraagd als service coördinator. Eén van de uitdagingen daarin was het steeds verbeteren van het werk door automatisering. Het doel was om het werk zo veel mogelijk leuk en werkbaar te maken voor iedereen. Dat betekende voor monteurs minder administratie en voor collega’s op kantoor effectiever werken. Ik had echt mijn eigen afdeling en werd vrij gelaten om te doen waarvan ik dacht wat goed was voor Stolze. Er was, en is nog steeds, altijd ruimte voor goede ideeën.

De uitdaging als manager

Nu, als manager, is mijn grootste uitdaging ervoor te zorgen dat iedereen op zijn of haar plek zit. Ik wil mensen laten stralen in hun werk en laten doen waar ze goed in zijn. Omdat we als Stolze ontzettend gegroeid zijn en we steeds meer collega’s krijgen, is dat niet altijd een makkelijke taak. Als ondersteuning heb ik vorig jaar een HBO middelmanagement gevolgd welke mij als manager meer handvaten geeft. Het komt soms voor dat iemand het niet naar zijn zin heeft in zijn functie en het is mijn taak om er achter te komen wat de reden daarachter is. Samen kunnen we dan kijken of we iets in de functie kunnen aanpassen of dat een andere functie veel beter past bij die persoon. Het geeft mij ontzettend veel voldoening als collega’s stralen in hun werk en goed werk kunnen leveren in hun functie.

 

Toekomst plannen

Het afgelopen jaar ben ik als manager betrokken geweest bij de vorming van de strategie van Stolze. Het nauw betrokken zijn bij zo’n proces was nieuw voor mij. Na 28 jaar weer in het diepe gegooid worden zorgt voor wat onwennigheid in het begin, maar ik heb mijzelf, en alle andere managers binnen Stolze, beter leren kennen. Ik ben van mening dat we hierdoor een beter Management team hebben gevormd en dat we met deze nieuwe strategie goede stappen naar de toekomst kunnen maken. Het ontzorgen van de klant, is een nieuwe stap die we aan het ontwikkelen zijn. Het opzetten van overeenkomsten voor diensten (onderhoud, technical support, inspecties, data-analyse) is een gave uitdaging.

Stolze is een heel sociaal bedrijf. Als je eenmaal binnen bent en je een beetje kunt aarden, zijn er volop doorgroeimogelijkheden. Iedereen wil je helpen en heeft wat voor je over. We zoeken altijd wel nieuwe mensen, ik zit nu bijna iedere week wel met een sollicitant. Er wordt hard gewerkt bij Stolze, maar er is altijd tijd voor een geintje. Mensen zien te weinig wat er allemaal voor nodig is om een plantje te laten groeien en ik probeer ze daar enthousiast voor te maken. Tuinbouw is de toekomst en met onze visie en strategie voor de komende jaren denk ik dat wij als Stolze een grote rol spelen in deze toekomst.

Deze website maakt gebruik van cookies

Accepteer cookie's om door te gaan.